Motivacija za redovno vezbanje

Motivacija za redovno vežbanje

Svi znamo za čuvenu rečenicu – “Od ponedeljka počinjem sa treninzima, krećem u teretanu, na fitnes, pilates, jogu…..“, a taj ponedeljak nikako da dođe. Nekada je zaista teško pronaći motivaciju za rekreaciju i fizičku aktivnost koja nam je svima preko potrebna, ne samo zbog fizičkog zdravlja i dobre linije, već pre svega zbog dobrog psihičkog zdravlja i oslobađanja od stresa.

Kako rekreativci uopšte održavaju motivaciju za redovnim  vežbanjem? Da li je moguće uskladiti sve porodične  i poslovne obaveze sa vremenom za trening i pri tome se  osećati motivisano i opušteno?

Možemo generalno  reći da se svi koji dolaze na treninge u teretanu ili koji se rekreativno bave nekim sportom dele na dve grupe. Jedni su oni koji treniraju kako bi se bolje osećali u svojoj koži i bili u kondiciji jer vole fizičku aktivnost i osećaj koji sport nosi sa sobom a, drugi su  oni koji treniraju zbog  nekog svog ličnog  cilja (mršavljenja, dobijanja na kilaži, odnosno izgradnje mišićnog tkiva). Prva grupa istinski voli treniranje i sport i njihova je motivacija intrinzična. Druga grupa ne deli nužno isti entuzijazam prema sportu, ali se trude oko treninga kako bi došli do fizičke kondicije i izgleda koji žele postići, pa njihovu motivaciju nazivamo ekstrinzičnom. Te dve grupe nikako ne bismo trebali smatrati suprotstavljenima, nego samo različitim po svojim unutrašnjim motivacijama.

POSTAVLJANJE CILJA I ODREĐIVANJE VLASTITE MOTIVACIJE

Za početak vašeg odnosa sa motivacijom kao takvom, ključno je da preispitate želje i snove, da sami sebi postavite ciljeve koje  želite postići. Ne morate biti strogi prema sebi  i ispitivati sami sebe u koju grupu vežbača spadate, niti vas to treba sputavati u postizanju ciljeva koje biste želeli ostvariti. Važno je samo da  imate CILJ, jer on će vam pomoći u trenucima kada nećete imati volje za trening i kada ćete tražiti izgovor  zašto ipak taj dan ne možete na trening.

DNEVNIK TRENIRANJA I ISHRANE

Bilo bi dobro da vodite dnevnik vaših treninga i planova ishrane, jer za postizanje ciljeva sam trening bez usklađivanja ishrane neće dati dobre rezultate. Veoma je važno da ishrana bude usklađena sa treninzima, jer držanje neadekvatnih dijeta, uz pojačanu fizičku aktivnost, može dovesti do neželjenih komplikacija kao što je anemija ili gubitak energije, hipoglikemija…Ukoliko ste nesigurni u vezi ishrane, posavetujte se sa trenerom, nutricionistom, lekarom… Predanost u vođenju dnevnika može se  činiti naizgled dosadna i nepotrebna, ali  puno će vam pomoći u trenutku kada posle izvesnog vremena budete uvideli šta ste sve prošli kako bi došli do cilja kojeg ste sebi postavili  i koliko je odricanja trebalo da dođete do tog cilja. Tu se onda motivacija pojavljuje sama od sebe i biće vam žao da sve to upropastite.

PRIJATELJSTVO I TRENING

Ako vam je dosadilo da na treninge idete  sami, onda pokušajte da se upišete na fitness koji u ponudi ima grupne treninge, pilates ili možda individualne treninge 1 na 1 ili 2 na 1.

ŠTA KADA MOTIVACIJA DRASTIČNO PADNE ?

Kada motivacija nakon dužeg perioda treniranja znatno padne, razmislite šta bi mogao da bude uzrok koji je do toga doveo. Popričajte sa  trenerima koji su vam na raspolaganju, pokušajte nakratko promeniti aktivnost kojom se bavite i pokušajte sa nekom drugom vrstom treninga. Ne morate osećati grižu savesti, nemojte biti zbunjeni jer je sasvim normalno da motivacija s vremena na vreme opadne. Samo pronađite uzrok i delujte u cilju rešenja problema. Odustajanje nikako nije opcija, jer ćete se onda osećati još gore i sav vaš trud će biti uzaludan.

Motivacija za redovno vežbanje